Optimalisatie van een complexe transport & logistiek

De nieuwe focus op klanten dwingt bedrijven om hun logistieke systemen en processen te organiseren. Elke klant vraagt ​​om een ​​ander serviceniveau wat betreft levertijden, verkoopkanalen, informatie-eisen en status. Dit heeft de toeleveringsketens complexer en moeilijker te beheren gemaakt, vooral die waarvan de processen moeilijk te synchroniseren, optimaliseren en digitaliseren zijn. Transport

Software ontwikkeling transport & logistiek

Softwareontwikkelende bedrijven zijn voortdurend op zoek naar platforms die toeleveringsketens organiseren, standaardiseren en digitaliseren met behulp van legacy-oplossingen en die onafhankelijk werken. Dit resulteert in hogere eigendomskosten, moeilijk uit te voeren onderhoud en een lage synchroniciteit in de plannings- en uitvoeringsfasen. Hoewel werken in silo’s helpt om alle functionele gebieden van de toeleveringsketen tegelijkertijd te plannen, is de waarheid dat we niet de optimale stromen krijgen en dat we uiteindelijk minder efficiënt worden en met grotere onzekerheid worden geconfronteerd. De oplossing voor deze uitdagingen bestaat uit het optimaliseren van de toeleveringsketen door integratie van Enterprise Resource Planning Systems (ERP’s), Warehouse Management Systemen (WMS) en Transport Management Systemen (TMS), wat zal resulteren in:

Agility

Meer flexibiliteit om zich aan te passen aan de sterk veranderende behoeften van klanten.

Snelheid

Snellere uitvoering van processen in kantoren en magazijnen.

Efficiëntie

Beter gebruik van middelen (geld, grondstoffen, technologie, personeel)

Flexibiliteit is essentieel

Voor het succes van elke supply chain. Een cloudgebaseerd platform kan de verschillende systemen koppelen en mogelijkheden bieden zoals toezicht en toegankelijkheid voor werknemers met elk type mobiel apparaat. Wanneer we de toeleveringsketen volledig transformeren, moeten we er op letten dat de planning- en uitvoeringsmodules volledig geïntegreerd en gedigitaliseerd zijn, zodat we een echte synchronisatie van het ecosysteem kunnen bereiken. Software as service geeft echte controle over planning en uitvoering, wat zich vertaalt in een betere klantervaring op het gebied van service en bediening. Om een ​​toeleveringsketen effectief te beheren, moeten we rekening houden met de capaciteiten, beperkingen en functies die niet zijn geïntegreerd in huidige oplossingen, handmatige processen en spreadsheets. We moeten ook de mogelijkheid beoordelen om functies in één oplossing op te nemen die end-to-end zichtbaarheid biedt en waarschuwt voor risico’s en impact.

Complexiteit transport & logistiek

Migreren van een visie op silo’s naar een alomvattende visie is complex; en nog meer voor bedrijven waarvan de legacy-systemen en -processen in het verleden vruchtbaar zijn geweest. Deze verouderde processen en systemen kunnen in het heden echter inadequaat, kostbaar en inflexibel blijken te zijn. De digitalisering van de toeleveringsketen vereist dat de plannings- en uitvoeringsfuncties in realtime worden beoordeeld en gecombineerd in één enkele applicatie, zodat ze efficiënter kunnen worden en beter kunnen communiceren, betere beslissingen kunnen nemen en beter kunnen reageren op de eisen van de markt. Zodra de toeleveringsketen is gesynchroniseerd en gedigitaliseerd, kan deze middelen en capaciteiten optimaliseren en maximaliseren en tegelijkertijd de kosten en risico’s drastisch verlagen.