Organiseer jouw werkruimte

Werken in een vervuilde en rommelige omgeving is een uitdaging waar de meesten van ons op een bepaald moment in ons leven mee worstelen. Rommel maakt het moeilijk om dingen voor elkaar te krijgen, te vinden wat je nodig hebt en op een ordelijke en efficiënte manier te leven.

Eén van de minder voor de hand liggende effecten die rommel en vuil heeft, is de impact op onze mentale helderheid. Rommel en vuil dragen ​​bij aan ons onvermogen om helder te denken, verhoogt het stressniveau en verbruikt onze mentale en fysieke energie.

Je kunt als bedrijf ten eerste een professioneel schoonmaakbedrijf  inschakelen, zodat jouw medewerkers in een gezonde omgeving werken. Verder kun beginnen met enkele handige tips voor het organiseren van je kantoor. Deze tips helpen je om een ​​opgeruimde omgeving te creëren, je beter te voelen en je productiviteit te verhogen.

Sorteer alles op je bureau

Het onderhouden van een schoon en georganiseerd kantoor vereist prioriteiten. De sleutel om aan de slag te gaan, is om het in uw agenda te plannen. Het is veel te gemakkelijk om een ​​taak die ontmoedigend lijkt te vergeten of naar een andere dag te verplaatsen. Door een specifieke datum en tijd voor al jouw taken te plannen, is de kans groter dat u aan de slag gaat en succes heeft.

Begin met het inventariseren van alle items die je op je bureau en in je bureauladen hebt en identificeer dingen die niet langer nuttig zijn en die je kunt weggooien. Denk aan de laatste keer dat je een item nodig had of gebruikte. Als het langer dan zes maanden geleden is, is de kans groot dat je het niet zult missen.

Als je items hebt die je zelden gebruikt of die je moet bewaren, bewaar ze dan op een plek die niet in de weg staat en niet in je directe werkruimte. Laat zeldzame of ongebruikte items geen ruimte in beslag nemen aan uw bureau. Door aan een schoon en georganiseerd bureau te werken, voel je je minder overweldigd en krijg je die extra energie die je nodig hebt om je dagelijkse taken uit te voeren.

Ga digitaal

Naarmate we verder het digitale tijdperk ingaan, is er geen reden om papierwerk op je bureau te laten opstapelen. Papieren documenten hebben niet alleen een zware impact op ons milieu, ze dragen ook bij aan de uitdagende taak om een ​​schoon kantoor te behouden.

Er zijn tal van betaalbare digitale oplossingen voor vrijwel elke zakelijke taak die je maar kunt bedenken. Met veel van de hedendaagse toepassingen kun je kopieën maken, samenwerken aan concepten en eenvoudig bestanden opslaan op jouw schijf. Het implementeren van deze verandering kan in het begin een uitdaging zijn, maar als je eenmaal gewend bent om papierloos te werken, zul je nooit meer achterom kijken.

Vermijd eten aan je bureau

Van alle tips voor het schoonmaken van kantoren die er zijn, is dit degene die veel mensen het moeilijkst vinden. Een drukke en hectische werkdruk kan soms zo overweldigend zijn dat het nemen van een lunchpauze onmogelijk lijkt. Op dagen als deze is het verleidelijk om aan je bureau te lunchen.

Professionele schoonmaak is noodzakelijk om de hygiëne te waarborgen. Het organiseren moet je zelf doen, maar dat gaat ook gemakkelijker in een schone omgeving.