medewerkerstevredenheidsonderzoek

Zijn je medewerkers tevreden?

Binnen een bedrijf heerst er een eigen cultuur, als bedrijf is het van groot belang dat medewerkers tevreden zijn en merken dat ze echt meetellen binnen het bedrijf. Met een medewerkerstevredenheidsonderzoek kom je er precies achter hoe medewerkers denken over bepaalde zaken, of ze tevreden zijn en misschien moeten er wel bepaalde dingen veranderd worden. Vaak werd voorheen een onderzoek een keer in een aantal maanden gedaan, tegenwoordig met de moderne middelen is het zeer eenvoudig om structureel een onderzoek uit te voeren.

Wekelijks een aantal vragen

Vandaag de dag bestaat een medewerkerstevredenheidsonderzoek uit een aantal vragen, deze verschillende vragen worden iedere week gesteld aan de medewerkers. Hierdoor heb je als management snel inzicht in de sfeer en de situatie op de werkvloer, omdat de vragen via de smartphone kunnen worden gesteld is het programma erg laagdrempelig en voor iedere werknemer toegankelijk. De leiding of de teammanager, kan precies op het dashboard zien wat er gaande is en speelt op de werkvloer. Tevreden werknemers zorgt niet alleen voor meer rendement, maar de sfeer wordt ook beter tussen de medewerkers en het managementteam.

medewerkerstevredenheidsonderzoek

Meten is weten

Door continu te meten wat er speelt, weet je al snel of er problemen zijn of waar werknemers mee te kampen hebben. Werknemers presteren het beste als ze worden gehoord, het gevoel hebben dat er iets met de feedback wordt gedaan. Het voordeel voor het management is dat er realtime inzicht is in de situatie, waar je voorheen eerst een onderzoek helemaal uit moest werken heb je deze direct in een overzichtelijk dashboard om actie te kunnen ondernemen. Het wordt zeer eenvoudig om altijd op de hoogte te zijn, en natuurlijk actie te ondernemen om de medewerkers tevreden te houden. Wanneer leiding en personeel op een lijn zitten, zijn de medewerkers tevreden wat voor het bedrijf ook gunstig is.